قائد القوات البحرية يشهد تدشين القاطرة الثالثة من طراز (ASD) بترسانة الأسكندرية
مصر/متابعة : اسامه عبدالعاطي
فى إطار توجيهات القيادة السياسية وحرص القيادة العامة للقوات المسلحة على توطين الصناعات الوطنية والتطوير المستمر لإمكاناتها وقدراتها التسليحية بمختلف الأسلحة والتخصصات شهد الفريق / أشرف عطوة قائد القوات البحرية ورئيس مجلس إدارة جهاز الصناعات والخدمات البحرية تدشين القاطرة الثالثة والأخيرة من طراز (ASD) بقوة شد (85) طن والتى تم بناؤها داخل ترسانة الأسكندرية بالتعاون مع هيئة الإشراف الفرنسية (BV) وذلك ضمن عقد الإتفاق بين القوات البحرية وشركة ترسانة الأسكندرية بحضور اللواء بحرى مهندس / حسام الدين عزت رئيس مجلس إدارة شركة ترسانة الأسكندرية وعدد من قادة القوات البحرية وهيئة الإشراف الفرنسية (BV).
وقام قائد القوات البحرية بإفتتاح تشغيل بوابة القزق الشمالى للقاطرة بحمولة (800) طن والتى يبلغ طولها (32) متر وعرضها (13.5) متر وغاطس (6.5) متر ويتعدى وزنها (120) طن ونفذت جميع أعمال التصميم والبناء للبوابة بواسطة مهندسين وفنيين شركة ترسانة الأسكندرية.
والجدير بالذكر أنه من المخطط تسليم القاطره الأولى رأس الحكمة للعمل ضمن الأسطول البحرى للقوات البحرية قبل نهاية العام الجارى 2024 كما يجرى حالياً بناء عدد آخر من تلك القاطرات للتصدير خارج مصر
كما تعد تلك القاطرات أولى ثمار خط الإنتاج الجديد الذى دشنته ترسانة الأسكندرية لبناء ذلك الطراز المتميز من القاطرات لأول مرة بالترسانات المصرية بالتعاون مع مكتب التصميم الكندى
روبرت ألان.
وتسعى شركة ترسانة الأسكندرية لتعميم طراز القاطرات ASD داخل موانئ جمهورية مصر العربية نظراً للسعر التنافسى الذى تتميز به القاطرة والذى يصل لتخفيض 20 % على الأقل عن سعر القاطرات المستخدمة حالياً فى الموانئ المصرية بالإضافة إلى توفير 50 % من العملة الصعبة المطلوبة له فضلاً عن زيادة قوة شد القاطرة ( 85 ) طن وسهولة المناورة والتحكم مع تجهيزها بمعدات من كبرى الشركات العالمية فى ذلك المجال.
كما تهدف شركة ترسانة الأسكندرية لإختراق سوق القاطرات العالمى بهذا الطراز بالأسواق العالمية لأول مرة فى تاريخ الترسانات المصرية خلال المرحلة المقبلة.
The Commander of the Naval Forces witnesses the inauguration of the third tug of the (ASD) class at the Alexandria Arsenal.
The Chairman of the Board of Directors of the Maritime Industries and Services Authority inaugurated the third and final tug of the (ASD) model, with a pulling force of (85) tons, which was completed. It was built within the Alexandria
Shipyard in cooperation with the French Supervisory Authority (BV) as part of the agreement between the Naval Forces and the Alexandria Shipyard Company,
in the presence of Rear Admiral
Engineer / Hossam El-Din Ezzat,
Chairman of the Board of Directors of the Alexandria Shipyard Company,
and a number of leaders of the Navy and the French Supervisory Authority (BV). The Commander of the Naval Forces inaugurated the operation of the Northern Qazaq Gate for the tug with a payload of (800) tons, which is (32) meters long, (13.5) meters wide, and (6.5) meters draft, and weighs more than (120) tons. All design and construction work for the gate was carried out by the engineers and technicians of the Alexandria Shipyard Company. .
It is worth noting that it is planned to deliver the first tug, Ras Al-Hekma, to work within the naval fleet of the Navy before the end of the current year 2024, and a number of other tugs are currently being built for export outside Egypt. These tugs are also the first fruits of the new production line launched by the Alexandria Shipyard to build this distinguished model. Of locomotives for the first time in Egyptian arsenals, in cooperation with the Canadian design office Robert Allan.
The Alexandria Shipyard Company seeks to popularize the ASD tugboat model within the ports of the Arab Republic of Egypt due to the competitive price that the tugboat is distinguished by, which amounts to a reduction of at least 20% from the price of the tugboats currently used in Egyptian ports, in addition to saving 50% of the hard currency required for it
, in addition to increasing its tensile strength. The locomotive weighs 85 tons, easy to maneuver and control, and is equipped with equipment from major international companies in this field. The Alexandria Shipyard Company also aims to penetrate the global locomotive market with this model in the global markets for the first time in the history of Egyptian shipyards during the next stage.
2 تعليقات
ابداع
ردحذف🇪🇬🇪🇬🇪🇬
ردحذف